رونق خرید آثارهنری نیازمند فرهنگ سازی عمومی است
نوشته شده توسط : hgu33

'محمد حسین شفیعی ها' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:در كشور ما مردم و دستگاههای دولتی چندان به خرید آثار هنری عادت ندارند،درحالیكه این امر در خارج از كشور امری متداول است.

وی ادامه داد:در واقع دستگاه های متولی فرهنگی و هنری باید فرهنگ ورود آثار هنری به سبد خرید مردم را فراهم كنند، چرا كه این امر از دو منظر اقتصادی و فرهنگی حائز اهمیت است. دراین زمینه باید از یارانه های دولتی و الزامی كه قانون خرید آثار هنری برعهده آنها گذاشته ،استفاده شود.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد:در واقع مردم به این موضوع كه با خرید یك اثرهنری كه در آینده دارای ارزش افزوده می شود،كار اقتصادی می كنند،واقف نیستند. از سوی دیگر با نصب یك اثر هنری در دیوار یك موسسه و یا خانه روح هنری به مخاطب منتقل می شود.

شفیعی ها گفت: وقتی ذخایر ارزشمند هنری دركشور ما به وفور وجود دارد،چرا باید منازل و موسسات خصوصی و دولتی به آثار غیر ایرانی و غیرفاخر مزین شود.

دبیردوسالانه خوشنویسی توضیح داد:برگزاری اكسپو از آثار راه یافته به نمایشگاه این دوسالانه نیز با هدف رونق اقتصاد هنر و تشویق هنرمندان به خلق آثار ارزشمندتر برگزار شده است. درواقع این نمایشگاه قیمت گذاری آثار را از 13 خرداد آغاز كرده و تا فردا - 20 خردادماه- ادامه دارد.

به گفته وی،آثار این نمایشگاه براساس قیمت كارشناسان هنری و با هماهنگی هنرمندان،از 300 هزارتومان تا 5 میلیون تومان متغییراست و تلاش شده به گونه ای باشد تا زمینه فروش بیشتر فراهم شود.

وی تعداد آثار عرضه شده در اكسپوی دوسالانه خوشنویسی را 320 اثر عنوان كرد و گفت: تبلیغات وسیعی هم در سطح شهر برای برگزاری این بازار فروش انجام شده است.ضمن اینكه نهادها و دستگاه های دولتی را هم در جریان برگزاری اكسپوی آثار خوشنویسی قرار داده ایم كه فرصت خوبی برای عملی شدن مصوبه الزام خرید آثار هنری است.

شفیعی ها یادآور شد:شورای سیاستگذاری و راهبری دوسالانه خوشنویسی در اولین فرصت پس از معرفی برگزیدگان و برگزاری اختتامیه این رودیداد هنری و همچنین تهیه و انتشار چاپ آثار این دوره از دوسالانه تشكیل جلسه خواهد داد و برای برگزاری هرچه بهتر دوره سوم این رویداد هنری تصمیم گیری خواهد كرد.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین از برگزاری دومین دوسالانه خوشنوسی ابراز رضایت كرد و گفت:حضور پرتعداد هنرمندان و اساتید و پیشكسوتان خوشنویسی از سراسر كشور و ارسال آثار ارزشمند به این رویداد هنری مسوولان را در برگزاری بهتر و برطرف كردن خلا های موجود در این زمینه تشویق می كند.

دومین دوسالانه خوشنویسی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 20 خرداد ماه در قزوین پایان می یابد.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: